"Mi volt ez a furcsa bűvölet és eksztázis, ami elfogta itt a sikátorok közt, miért érezte úgy magát, mint aki végre hazaérkezett?" Szerb Antal: Utas és holdvilág

2011. május 11., szerda

Kirándulás Monte Faudo felé

... azért csak felé, mert nem jutottunk el végül is egészen odáig, csak a háromnegyedéig. Kicsit elmértük a távolságot, mert nem gondoltuk, hogy ilyen messze van, és csak úgy elindultunk sétálni, és önkéntelenül rátértünk a Monte Faudo felé vezető útra. A hegyre vezető út nagyon kényelmes, jól járható, és sok helyen fel van tüntetve a piros-fehér túrajelzés, úgyhogy nem lehet eltévedni.  Mivel 1000 méterre visz fel az út, néhol eléggé erőltetett hegymenetben kellett mennünk, de a látvány minden fáradságot feledtetett. Egyszerűen leírhatatlan szépségű a táj, az erdő mesébe illő virágokkal borított, a kilátás a tengerre egyre szélesebb és szélesebb. A hegy tetején bizony már olyan panoráma tárult elénk, amit nem is tudtam elképzelni.

Íme néhány fotó a kirándulásról:

Kis rustico az út mentén
Kakukkfű a  sziklás partoldal mentén
Elbűvöl a kő, a szikla, és a virágok kontrasztja.

Ilyen út vezet a Monte Faudo felé. Elég sokáig lehet ilyen úton haladni.
 Virágerdő mindenütt. Fantasztikus látvány.
 Nem tudom milyen virág ez, de gyönyörű :)
 Ilyen a  kilátás a hegyről. Ezt a látványt nem szabad kihagyni.

Ilyen erdei , vad orchideák vannak az erdőben. Utánanéztem, és az a magyar neve, hogy bíboros kosbor.

Eukaliptusz erdő.
 Levendula ültetvény, kicsi házikóval

Remélem, hogy kedvet tudtam csinálni egy jó kis kiránduláshoz :) Ha erre jártok, ne hagyjátok ki, érdemes bebarangolni a környéket. Mondjuk mindenképpen csomagolj innivalót, mert mi azt elfelejtettük (hiszen "csak" egy könnyű sétát terveztünk), és hát mire hazaértünk bizony alaposan kitikkadtunk ...